زهره گلیزهره گلی، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 3 روز سن داره

یکی یه دونه زهره دردونه

آخرین پست سال 93

1393/12/26 13:50
نویسنده : مامان منصوره
1,052 بازدید
اشتراک گذاری

شیرین زبونیای چند ماه گذشته:

عید ملکک

مگ بل امیکا

لی لی لی لی لی حوزک

گندیشته اومد آب بخوره افتاد تو حوزک

باباجونم تجای صداش تنین بیایه زهره جونش تنایه

دست کوچولو پا کوچولو گریه نکن بابات الان میاد

خونه ی همسایه صدای گریه هات میاد

 

زهره

بسم الله رحیم

قل هب الله احد الله صمد

توتو کتیشم

کماد بزن

دوشی مامانی بده

ضخا دوست دارم

خاله آطمه دوست دارم

نی نی آطیما دوست دارم

اییانه

مخدثه

اسا

مذَت می خوام     

بعبعی هندونه بندازم

الو کنم

سسره تاب تاب

دوتا بابا دو تا مامان

پنکه می تخه

گل خشگله

حموم دارم

چنگ میندازه  میگه بوس کنم . بعد:  ایور بوس کنم

مامان منصوره کجایی؟

بارون می باره خدایا شکر

نماز بخونم الله بده چادر خودم کجایه؟

بابایی هرجا می خواد بره میگه: منم میامHello

پژو ... ییاد ... تامیون .... موتو ....سمند

1

عکس نوشت: کلاه و شال گردن اولین تجربه بافتنی مامان منصورهخجالت

نایت اسکین

امام اول: علی

امام دوم: حسن

امام سوم حسین

امام چهارم:‌سحاد

امام پنجم: باکر

امام ششم: صادک

کته بخورم

گشنمه؟

دوشتی بده

بابا بریز گشنمه

دوباره میاییم؟

دست مامانی بوس کردم

ماشین زهره بشینم

اسم و فامیل خودش و اسم بابا و مامان رو بلده

دستاشو باز می کنه میگه مامان بیا تو بغلم

الو سلام خسته باشی ، کاری نداری؟ خداپظنایت اسکین

گوشی رو میگیره دم گوشش یه خورده صحبت می کنه بعد میگه: جواب نداد

صدای پرنده ها به گوشش برسه فوری می گه مامان صدا توتو میاد

تا بساط گلسازی رو پهن می کنم زود میاد میگه   گلا خودم! بعد که یه گل درست میشه میگه: مامان گل خوشگله؟!سوال

یه بار بهش گفت بیا بریم یه چیزی بخور گشنته بدو همرام اومد و پرسید: مامان گشنمه؟!نایت اسکین

ابراز علاقه های دخملی:زبانکده محصل

عاشکتم

عشک مامان

دختر بابا

نپس مامان

دوست دارم

بهش میگم مامان جون مامان منه با هیجان میگه: مال خودمه

من:‌ بابات آقای منه زهره : آقا منه

هرکسی دست به وسایل من نزنه

هیشکی اومد

وقتی می ریم تاب بازی پارک میگه: اول من اول نی نی

من می خوام برم مدرسه درس بخونم ،‌برم سر کار،‌ بری سر کار چی بشه؟ خوراکی بخرم

تو سفر بودیم خروجی یه شهر،‌صدای اذان بلند شد،‌ گریه می کرد می گفت بریم مسجد،‌ تا رسیدیم به نمازخونه کلی گریه کرد.

یه بار که هوا سرد بود بابایی رفت تو حیاط وضو گرفتو اومد داخل دخملی فوری گفت منم می خوام وضو بگیرم و بابایی به خاطر سردی هوا گفت:‌نیازی نیست تو وضو بگیری،‌ با حالت شکوه  و گریه اومد پیش من گفت:‌بابایی میگه نیازی نیست تو وضو بگیری

رفته بودیم عروسی یهو گفت من می خوام رو میز بیشنم،‌گفتم نه دخترم کار بدیه دوباره با همون لحن شکوه آمیز گفت: چرا گفتی من رومیز نشینم؟

1

عکس نوشت: جشنواره برف،‌ آدم برفی ما سه تا بدون هیچ گونه ابزاری حتی دستکش.آرام

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

اندر احوالات این روزهای دخملی

شعرها:

زبانکده محصل

تاب تاب هم بازی

خدا جونم چه نازی

دلم می خواد تو بازی

به من نگا بدازی

بهم بگی خدایا

یواشکی یه رازی

نایت اسکین

یه دل دارم حیدریه عاشق مولا علیه 

من این دلو نداشتم 

از تو بهشت برداشتم

خدا بهم عیدی داد

عشق مولا علی داد

نایت اسکین

مامان جون من چه مهربونه         دوسش دارم خیلی زیاد خودش میدونه

نایت اسکین

اتل متل توتوله بچه ی خوب چه جوره ؟ بچه ی خوب مهربونه لباش همیشه خندونه

1

عکس نوشت: پارک زهره ،‌البته به قول خودشخندونک

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

مکالمه های مادر دختری:

صبحا موقع بیدار شدن: *بابام کجاست؟

_سرکار  

*من اجازه ندادم بره سر کار

_اجازه است عاشقت بشم؟

*بله

_عکس چشاتو بکشم؟

*بله،‌لبمم بکش،‌ چشامم بکش،‌ ابروهامم بکش، لپامم بکشزبانکده محصل

*مامان بابام کجاست؟ بهش زنگ می زنی؟

وقتی کار بدی می کنه بهش اخم می کنم با یه لحن غمگین می گه :‌مامان تو نارِحّت شدی؟ من: آره زهره: مامان معذرت می خوام

هرچی که میبینه و خوشش میاد میگه مامان از اینا صبح برام بخر،‌باشه؟

درارو می بنده می گه مامان گاوه نیاد من بهش میگم عزیزم گاو که اینجا نیست،‌کجاست؟

میگه تو مزرعه

ناراحت نباش        ناراحت می باشمغمگین

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

دنیای بازی دخملی:

اسم عرسکاشو خودش انتخاب کردهنایت اسکین

پرشیا،‌ پردیا، ‌سارا

بازی های مورد علاقه:

بپر بپرزبانکده محصل

آسیاب بچرخزبانکده محصل

بدو بدوزبانکده محصل

نقاشی

خونه سازی

پرتاب توپ تو سبد

گل یا پوچ

بادکنک ترکوندن

تمرین کارت های صد آفرین و بالا بالا،‌ وسطاش میگه حالا من کارت می گیرم تو بگو بعد که اسم شکل رو کارت رو می گم ،‌میگه: آفرین ، صد آفرین ،‌بچه ی خوب و نازنین،فرشته ی روی زمیننایت اسکین

عاشق اینه که بره تو کمدش درم ببنده.اونجا شروع می کنه برا خودش حرف زدن

کتاب داستان بر میداره میگه بسم الله الرحمن الرحیم بعد شروع می کنه خوندن به زبون خودشزبانکده محصل

شعر میسازه البته با کلمات نامفهوم اما به مدت طولانی می سازه و می خونهنایت اسکین

1

عکس نوشت: گیره سر هنر دست مامان زیبا

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

دنیای دخترونه

تا لباس نو می پوشه میگه بذار یه کم برقصم، مامان دامن چین چین برام بپوش می خوام برقصم

یه بار گریه می کرد می گفت مامان جون من میخوام کمکت ظرف بشورم.گریه

وقتی از یه غذایی خوشش بیاد با ذوق میگه ... ایقد برا گلو من خوبه

می ره تو تختش بعد میگه مامان بیا تو تختم مهمونینایت اسکین

یه بار باباش هم زمان سک سک و پفک خرید سک سک و گرفت و وقتی باباش گفت پفکم بگیر گفت : نه پفک برا بچه ها ضرر داره،(‌بعد از اینکه ذوقش فرو کش کرد اومد دنبال پفک)

یه روز اشک می ریخت می گفت من لب تاب ندارم

وقتی خوابش نمیاد ازش می پرسم زهره کجا می خوابی میگه : هرجا( منظورش هیچ جا هست)

من مهربونم لبام خندونهآرام

یه بار بهش گفتم خسته شدم پاهام درد گرفتن خم شد هر دو تا پا رو بوسید.بوس

تو خیابون عکس شهید که میبینه با هیجان میگه : عکس شهید، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

[تصویر: klgjyg.gif]

هرکی اسمشو می پرسه میگه من زهره خانومم

چند سالته ؟ دو سالمه

دخترم چند ماه پیش ازم سوال علمی پرسید:نایت اسکین

مامان باد از کجا میاد؟

 
پسندها (3)

نظرات (7)

فاطمه مامان گلها
26 اسفند 93 14:23
سلاااام به به ماشاالله چه دختر نازی چه دنیای زیبایی داره دخملی خدا حفظش کنه ایشالا سال پرخیر و برکتی در پیش داشته باشید زهره جونم همیشه خوش و خرم باشه منصوره جون برا ما هم دعا کنید لحظه تحویل سال
مامان منصوره
پاسخ
سلام عزییییییییزم،‌دخملای گل خوبن؟ ممنونم از حضورت چشم محتاجم به دعاتون
فاطمه مامان گلها
26 اسفند 93 21:34
چه شال و کلاه خوشکلی دست مامان منصوره درد نکنه خانم هنرمند میشه روش بافت کلاه رو بذارید یا آدرس بدین تا روش بافتش رو دربیارم. شرمنده هاا زمستون که دیگه تموم شد شاید برا سال بعد خواستیم ببافیم بعدشم اینجا کجاست این همه برف اومده امسال بارندگی اصلا خوب نبود
مامان منصوره
پاسخ
ممنون فاطمه جونم ان شاالله سر فرصت روش بافت ور توضیح می دم. اینجا یکی از روستاهای اطراف شهرمونه که گاهی وقتا سرد ترین نقطه ی ایران میشه.
الهه مامان سلما
12 فروردین 94 1:40
سلام ب مامان منصوره و زهره گلی جووون ماشالا چه بزرگ شده دخملی..خدا حفظش کنه انشالا سال جدید براتون سرشار از آرامش و موفقیت و سلامتی باشه
مامان رویا
19 فروردین 94 10:47
ای جاااانم چه بانمک حرف میزنه.آفرین به مامانیش که همه حرفاشم نوشته وفراموش نکرده. خداواستون حفظش کنه ایشالا
مامان راحله
21 خرداد 94 17:44
سلام دوست خوبم . تولد بهارمـہ . اگـہ میخواے تو شادے ما شریک باشے بـہ وب ما یـہ سر بزטּ . خوشحال میشیم . ________________________¶¶¶¶¶¶ ________________________¶¶¶___¶¶ ______________________¶¶¶______¶___¶¶ ___________________¶¶¶¶¶¶_¶____¶¶¶¶¶¶¶ __________________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶¶ __________________¶___¶¶¶¶¶¶¶________¶¶ _________________¶¶_____¶¶______¶____¶¶ ________________¶¶________¶¶¶¶¶¶¶____¶¶¶ _______________¶¶__________¶¶¶¶¶_____¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶___________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶ _¶¶__¶¶¶¶_¶¶¶¶¶¶___________¶¶¶¶¶¶¶¶¶____¶¶ __¶¶___¶¶¶____¶¶_________¶¶¶¶___________¶¶ ___¶¶_¶__¶¶__¶¶¶____¶¶__¶¶______________¶¶ ____¶¶¶¶__¶¶_¶¶¶__¶_¶¶_¶¶_______________¶ _____¶¶¶¶¶_¶¶_¶¶¶¶_¶¶¶¶¶_¶_____________¶¶ ______¶¶¶¶__¶¶_¶¶¶¶¶¶¶¶__¶____¶_______¶¶ _________¶¶¶_¶¶__¶¶¶¶¶¶¶___¶¶¶¶_¶¶___¶¶ __________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_¶¶¶¶¶¶¶ _____________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _________________¶¶¶¶__¶¶____¶¶____¶¶¶¶ ________________¶¶¶¶____¶¶____________¶¶¶ _______________¶¶¶¶______¶¶¶¶___________¶¶ ______________¶¶¶¶_________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶ ______________¶¶¶______________¶¶¶____¶¶¶¶¶ _____________¶¶¶¶_______________________¶¶¶ _____________¶¶¶_________________________¶¶ _____________¶¶¶ _____________¶¶¶ ______________¶¶¶
مامان راحله
21 خرداد 94 17:45
خدا حفظش کنه دخملی رو
مامان منصوره
پاسخ
ممنون خاله
بهار مامان شایلین
30 اردیبهشت 95 14:26
مامانی جووون به وب ما هم سربزن لدفـــن!